2010. május 18., kedd

TAO

Nem akartam úgy elmenni, hogy nem láttam a parkot a tóparton. Reggeli előtt fél nyolc körül értem le. Forró nap lesz a mai Nanjingban ezt már most is érezni, bár ez még elviselhető meleg. Sokan vannak a parkban: sétálók, kocógók, bejáratnál vagy husz idős holgy taichi-zik legyezőkkel, nyugdíjasok beszélgetnek az árnyas fák alatt a padon.  Zenét hallok, elindulok a hang irányába: a park egy kis terén gyönyörű muzsikára táncolnak az emberek.



Van aki partnerrel, van aki egyedül de a lényeg ugyanaz. Az érkezők beintegetnek a táncolók közé az ismerősöket üdvözölve. Egy délceg, idős úr aki engem is invitál táncolni meséli, hogy ő már évek óta minden reggel itt táncol. Reggel munka előtt sokan itt kezdenek.
Aki magányos, egyedül van itt minden reggel érintést kap.
Van aki nagy teret jár be a táncával - ami olyan mint egy kungfu koreográfia, az idősebbek egymást átölelve lassan mozogva egyhelyben "lassúznak".

Elindulok vissza a szállodába, indulni kell a repülőtérre de az élmény még hosszú percekig elkisér: olyan ellazult lettem belül mint meditáció után. Régóta nem éreztem ennyire tapintható harmóniát.
Ilyen menyországot szeretnék. Ahol reggel egymással táncolunk a parkban.

Update:
Találtam egy videot a Youtube-on, valaki még márciusban vette fel a parkot. Valószinüleg titokban, mert az én is észrevettem nem szeretik ha filmezik őket, nem bazári majmok ők ! Amikor a legyezővel TaiChi-zó hölgyeket elkezdtem fényképezni ők a tanár vezényszavára egy negyedfordulatot tettek kollektive és máris nekem háttal votak.

Na ki van ezen a videón? Az szemüveges idős úr aki megszólított, invitált táncolni, majd miután továbbra is csak ácsorogtam mulyán odakint, ő időnként széles invitáló mozdulattal mosolyogva odaintett, mutatott a felkért csinos kinai hölgypartnerére: gyere táncolj akár vele is, ha egyedül nem akarsz...

itt a link a videóhoz:
http://www.youtube.com/watch?v=rQ8Ihu2Lvlc



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése