2010. május 4., kedd

első kínai ebéd a kantinban

Megkérdezték még mikor otthon voltam a kínai kollégáim, hogy mit akarok enni: kinai kantin-ebédet vagy hozassanak szendvicset, KFC-t, Mekit?
Legyen KFC legalább az első héten amig megszokjuk a kinai kaját!
Tehát úgy volt, hogy tegnap KFC-t hoznak nekünk de félreérthettek valamit mert kb az történt, hogy megjelent itt délután egykor a céges sofőr és kivitt minket a városba ebédelni.

Ez olyan kellemetlen volt és mivel tegnap már bekajáltam mindenféle kinai finomságot így ma - egyszer élünk - a kantinba mentem.



Belépve rögtön láttam, hogy itt ritka lesz a villa mint a fehér Zorró.
Fémtálca, mutogatsz és pakolják a kaját: párolt zöldség OK, rizsgombóc belül darálthús OK, 2 db kacsafej (NOK), knédli OK (Cseh-Kinai rokonság?), 1-2 bazonosithatatlan dolog főképp szójából (NOK).
Nagy rizses kondér a kiadópult melletti asztalon,
odacsaptam egy börtönös adagot a tányérra és elkezdtem pálcikával enni.
Nem nagyon röhögtek rajtam, a végén mindannyian nekem adták az almájukat, hogy biztos éhes maradtam. Biztos 'mer nem ettem meg a kacsafejeket.



Kantinból az irodába visszaségálva kérdezgettem a kutya evésről.
Ritka-drága kaja. Főleg Kina déli részén eszik, de azok furcsa népek
mert megeszik a majmot is. Nem mindenféle kóbor kutyákat vágnak le vagy házikedvenceket hanem általában úgy tenyésztik külön evésre a kutyát mint a csirkét vagy a disznót. Tudom ezt mi nehezen vesszük be.
A kollégám evett már: nem is annyira a hús a finom hanem inkább a belőle készült levesnek a leve. A húst ha megeszed átmelegit belülről, mintha alkoholt ittál volna. Az ízét semmihez sem lehet igazán hasonlítani.

2 megjegyzés:

  1. Biztos különleges érzés lehet amint "Buksi" a fáradhatatlan energiáját átjárja testednek leves formásában, de ebben az esetben maradok a házi pálinkánal
    Az incsiklandozó kacsát viszont nagyon megkostoltam volna :)

    VálaszTörlés
  2. Én is így gondolom ! Elképzeltem, hogy eszek egy kanállal a kutyalevesből és azonnal beleborzongtam.

    VálaszTörlés