2010. május 16., vasárnap

kínai tea

Persze nem csak sört iszom. Nem voltam különösebb kínai tea rajongó; egy időben amikor mentateás voltam reggelelente pár hónapig akkor elkezdtem keverni gunpowder-puskapor kínai zölddel és úgy szerettem, de magában egyik kínai teának az íze sem jött be. Jó fél éve pedig a Japán zöldteára kattantam rá - különösen a banchának nevezett de valójában kawayanagi teára. Ezt iszom minden reggel otthon.

http://www.japantea.hu/index.php?pageid=kawayanagi

Ma esti teám Shangaiban egy vöröstea - Puer :

Ha bor lenne azt mondanám, hogy állati illata van. ( Jó bornak többek között lehet pézsma, ázott kutyaszőr de macskapisi illata is. Először Nyilas Misinél ittam Fűzfőn egy pazar kékfrankost 2003-ban aminek ilyen ammóniás - macskapisi illata volt. Emlékszem, hogy csodálkoztunk. )

Szóval ennek a Puernek olyan illata van mint amikor esik otthon és megjönnek az ázott cicáink.
Még nem raktam egy smileyt sem a blogba eddig, most ideteszek egyet: :)
A Puer jó a szívnek és a vérnyomásnak.


Honnan vagyok így kikupálódva kínai tea ügyben? Ez is restancia: múlt hét végén betévedtünk Nanjingban egy teaházba ahol az egyik kedves eladó srác közel két órán keresztül teáztatott bennünket fantasztikus eleganciával készítve el a teákat, mindennek megadva a módját. Életreszóló élmény volt látni, hogy nyílik ki a forró vízben a kézzel formázott jázmin tea-rózsa, hogyan kell elkészíteni a zöldteát, a Owlong-ot, a Puert...




Ezeket a jó minőségü teákat fajtától függően 8-20 alkalommal fel lehet önteni.

Eddig még nem ittam jázminteát, csak Timónak akartam vinni egy jófajtát, de itt rákaptam én is az ízére.

Eddig így néz ki a "teríték" amit hazavinni szeretnék jövő héten:

Új teásdobozok viszont kellenek majd mert ezek majdnem mind negyedkilós kiszerelések.
Persze kap belőle a család, Komám is szereti a finom teát meg a munkahelyen is biztos szívesen
vesznek majd egy kostolót a kollégáim ...



3 megjegyzés:

  1. Bizony, a jázminos zöld tea az nekem is az egyik kedvencem.

    VálaszTörlés
  2. @JoeP: Viszek majd kostolót a kajaktúránkra is !

    VálaszTörlés
  3. Várom. A jázmin egyébként is jól harmonizál a körtével. :)

    VálaszTörlés