2010. május 4., kedd

Pekingi kacsa a négyzeten

Rájöttem mi a furcsa a nanjingi biciklisben: Nincs rajta lámpa!
Este jöttünk haza taxival és realizáltam, hogy gyakorlatilag kivilágítatlanul suhannak az út szélén vagy vágnak át az akár négysávos úton.

A "The Sunday Times" vásárlás és a kinai erdőben sétálás után ma újabb többéves vágyam teljesült :
ettem Beijing duck-ot, becsületes magyar nevén pekingi kacsát.
( Kinai nyelvlecke: Beijing északi kaput jelent, Nanjing pedig déli kaput )

Kinai kollégáimmal a város legjobb kacsás helyén a Pekingi Kacsa étteremben vacsoráztunk.

Miről is van szó ?

A kacsát felfújják egy biciklipumpával, hogy a bőre elváljon a húsától és ebben a kvázi biosütőzacskóban sütik meg Dagobertet. A húsa isteni puha, a bőre pedig úgy sül barnára, hogy nem szárad ki.

Ezután egy nagy kacsát előre meghatározott módon több mint száz (150?) hajszálvékony filére vágnak.
Ezt persze a szakács évekig tanulja, hogyan kell az állatot tökéletesen megsütni, majd szakértően felvágni.
Vékony palacsintába tekerve eszik - nem is palacsinta hanem inkább mini-tortilla ez:
Ebbe teszel egy-két előzőleg a hozzá járó mártásban megmártott kacsafilét. Mellékerül egy-két vékony forgács kígyóuborka, vöröshagyma, összetekered, ráharapsz és BANG! ÍZORGIA 



Nade a kinaiakkal nem ilyen egyszeru vacsorázni. Ezen kívül ettünk:
- tigrisrákot csípős mártásban
- gyömbéres báránysültet
- nyárson hirtelen sült apró rákokat hurkapálcikán
  ( Azt hiszem ilyeneket már láttam egy Vizipók-Csodapók epizódban )
- sült rizst kacsatojással megsütve
- valami gombás ételt.
- tojásos - rákos  pirított rizs.
- kacsalevest

Erről a levesről egy szót: Mondták a kinai fiúk, hogy a kacsánkról levágták a húsos részt és ami maradt csontos azt kihozzák levesnek. Nagyon híres leves tették hozzá.
Kihoztak egy tálat, benne a kacsánk csontjai - ezért jár a két pont - de a levesnek határozottan mosogatóvíz színe és állaga volt.
Én addigra már annyi mindent összeettem, hogy minden mindegy alapon megkostóltam a levest, és milyen jól tettem: valami isteni íze volt !

Kedves magyar háziasszonyok,
Ime a marhahúsleves (hullatea, copyright id. Schirilla ) alternatívája a nanjingi kacsaleves:



Ittunk még náhány kínai sört és egy egész üveg gyönyörü agyagkorsóba csomagolt kinai pálinkát.
Fizettunk ezért négyen összesen 12000 forintnak megfelelő Juant.
Borravalót természetesen nem fogadtak el egy fillért sem. Ezt már megszoktuk egy nap alatt,
hogy a taxis nem veszi el a 2 Juant ha 30-bol kersz vissza, a Pizza Hutban a felszolgalo sem kéri
a szerény 5 %-os borravalót. Még én éreztem magam roszul tegnap mert feljött egészen a szobámig a
lifttel velem a recepciós, kinyitotta az ajtómat, betolta a bőröndömet és kellemes ittartózkodást kivánt.
Kerestem a pénztárcámat, adok neki 20 Juant a kozonségkapcsolatok ápolása végett, de szempillantás alatt eltünt. Talán így volt jó: lehet, hogy infarktust kapott volna, ha meglátja a huszast.




4 megjegyzés:

  1. Jól néznek ki. Bár a rákokhoz rendesen tolnom kellett volna előtte a pyrust.

    VálaszTörlés
  2. Ugye, hogy úgy néznek ki mint hatalmas rovarlárvák ? Volt nekik ollújuk meggyőződtem róla, de azért igen gonosz lenne a kollégáktól ha kiderülne, hogy a tigrisrák az bogár, a kis rák szöcske, a bárány meg kutya volt valójában.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Hava!

    Ezek szerint rendben megérkeztél, és a fogyókúrádat is megkezdted.... Visszafelé két űlést foglaltak Neked? :) Üdv: Pocsó

    VálaszTörlés
  4. Pocsókám,
    Igen :) Kaptam a fizetésnél egy kupont amivel legközelebb ingyen kapunk egy pekingi kacsát. Megjöttek a könyvelő kollégáim tegnap este, ezt meg kell kostolniuk: Veszünk hozzá még egyet kacsát, jó hideg sör hozzá és boldogság van.

    VálaszTörlés