2010. május 6., csütörtök

a tanultság ára, kínai humor

Munka után kilépve a hotelből rögtön belebotlottunk egy stricibe.
Átnyújtott két kártyát és megkédezte akarunk -e szexet most azonnal ? (Tőled haver? nem...)
'Mer lenne rá lehetőség xxx Juan. Azért ennyi, mert a lány a nanjingi egyetemen tanul. Természetesen elhajtottuk de ha tudok kínaiul úgy megkérdeztem volna, hogy "bölcsész vagy gépész?"

Itt is szembesülök vele, mint már annyi helyen a világon, hogy a magyar humort nagyon ritkán értik más országból valók. Bár lehet, hogy csak az
én beteges viccelődésemre nincs vevő külföldön.
Mondok egy példát. Tegnapelőtt egy kantoni étteremben vacsoráztunk a kollégáimmal. A város szórakozóhelyekről híres 1912 nevű negyedében található a prominensebbek közé tartozó étterem. Itt sem akárhol fent a második emeleten egy külön szobában terítettek nekünk. Külön pincérünk volt végig, roszarcú, csibész kinézetü gyerek akitől semmit nem vennék. Szertartásosan elősször a főnökasszony fogadott bennünket, leültünk a szobában található egyetlen körasztal köré.
Ekkor készült ez a kép:




A középső csávó egy aranypofa, segítőkész-intelligens-szerény rendszergazda de ha gengszterfilmet csinálnék biztos szerepet kapna benne. Szóval így leülünk, még mindenki csendben nézeget, én pedig megmárosodva a hely hangulatától és a helyzettől nem bírtam kihagyni és szót kértem:

- Uraim, akkor beszéljük meg a területek felosztását  !

Nem jött át nekik a poén. Miután két mondatban elmondtam miért mondtam akkor mosolyogtak kicsit, biztos udvariasságból - de ennyi.

3 megjegyzés:

  1. A magyaroknak különösen jó humoruk van, ami sajnos sok külföld nem ért, nem csak a kínaiak. Erről Zoli tud majd mesélni, volt egy pár érdekes sztorink a németekkel.
    Én is beszálltam közben a blogolvasásba, és nagyon élvezem :)
    Érezzétek jól magatokat, és számolj be mindenről!
    Angi

    VálaszTörlés
  2. Egy nép van akik alapból értik a magyar humort eddigi tapasztalatom szerint és ők a Belgák !

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is észrevettem Komám, hogy tényleg vicces nekik ami nekünk. Még Veszprémben dolgoztam amikor sokat találkoztam kinnt Franfurtúróban a Belga alteregómmal Wouterrel.
    Egyszer megmutattam neki, hogy eszik a szőke nő banánt és olyan röhögőgörcsöt kapott, hogy kis híján mindekttőnket kivágtak a megbeszélésről.
    ( Szép nyugodtam meghámozza és rábólint deepthroat )

    VálaszTörlés